Leveransinformation, Regler & Villkor

Leveransinformation

Färdiga produkter skickas inom 2-3 dagar.

Designa Själv-produkter skickas inom 1-2 veckor.

Gratis Brevfrakt

Skickas med vanlig frankering.

Spårbar frakt

Kostnad 49:-. Skickas som paket med Postnord och hämtas ut på ditt närmaste postombud.


Pris

Samtliga priser angivna i svenska kronor inkl. moms. 

Betalningsalternativ

Alla beställningar betalas i förskott. Välj mellan swish eller bankgiro.

Swish: 070-556 9422 (Birgitta Röstlinger)

Bankgiro: 341-7078


Återbetalningar

En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att jag har mottagit och godkänt din retur. Återbetalning för portokostnaden görs inte.

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och öppet köp. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med mig måste ha skett innan retur. Jag förbehåller mig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Jag förbehåller mig rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde. Jag kommer EJ lösa ut paket mot postförskott.

Specialbeställda ordrar (t.ex. med namn på) är det ingen bytesrätt på! 

Reklamation

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Jag tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar jag mig att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan.
Produkter som använts kan ej reklameras, kontrollera därför noga att din leverans är felfri när den kommit.
Synligt fel: Anmäls direkt vid mottagandet av varan.
Dolt fel: Anmäls till mig inom 7 dagar från mottagandet av varan.
En produkt som jag har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter jag ut. Vid giltigt returärende betalar jag returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar jag dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer jag ARN:s rekommendationer.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar jag dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Jag kommer att göra allt som står i min makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Jag förbehåller mig rätten att friskriva mig från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Åldersgräns
Enligt lag kan jag ej expediera beställningar till personer under 18 år.


Sekretesspolicy

När du lägger din beställning hos mig uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att jag lagrar och använder dina uppgifter i min verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Jag dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av mig. Jag kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som jag har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall mig.